پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150697
نادران از وابستگي بودجه ۹۴ به نفت خبر داد
تاریخ انتشار : 1393/12/16 10:59:21
نمایش : 1540
الياس نادران اقتصاد دان مجلس، با انتقاد ازافزايش وابستگي بودجه سال ۹۴ به نفت، با بيان اينکه لايحه بودجه مبهم تنظيم شده گفت: اين اقدام براي اعطاي اختيارات بيشتر به دولت صورت گرفته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، الياس نادران اقتصاد دان مجلس، در گفتگو با خبرنگاران، با انتقاد ازافزايش وابستگي بودجه سال ۹۴ به نفت، با بيان اينکه لايحه بودجه مبهم تنظيم شده گفت: اين اقدام براي اعطاي اختيارات بيشتر به دولت صورت گرفته است.

نماينده مردم تهران اين را هم گفت که در لايحه بودجه سال ۹۴ بر خلاف سالهاي گذشته در مورد مابه‌التفاوت ارز دولتي و ارز با نرخ آزاد هيچ تعيين تکليفي نشده است که جاي تامل دارد.

نادران با اشاره به اينکه بودجه ۹۴ در سه سقف تنظيم شده است اظهار کرد: درسقف اول قيمت نفت ۴۰ دلار در نظر گرفته شده بود که با افزايش ۱۴ دلاري به ۵۴ دلار افزايش يافت. در سقف دوم نيز با پيش‌بيني ۱۶ دلاري، بودجه با نفت ۷۰ دلاري و در سقف سوم با افزايش ۱۵ دلاري بودجه بانفت ۸۵ دلار بسته شد.
وي در ادامه افزود: بنابراين با در نظر گرفتن نفت ۸۵ دلاري و همچنين کاهش ۲۰ درصدي سهم صندوق توسعه از درآمد نفتي در واقع وابستگي بودجه به درآمدهاي نفتي افزايش يافته است.

نايب‌رئيس کميسيون برنامه و بودجه با بيان اينکه کميسيون تلفيق مقرر کرد تا پتروشيمي‌ها نيز سهم صندوق توسعه را نپردازند گفت: در واقع امسال سهم صندوق تنها از فروش گاز خام پرداخت مي‌شود نه فروش فرآورده‌هاي پتروشيمي.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html